Kies een goed webdesign bureau uit

websiteIndien je een nieuwe website nodig hebt, dan heb je tegenwoordig de keuze uit honderden verschillende bedrijven die je hierbij kunnen helpen. Van grote internationale bureaus tot kleine zelfstandigen die geringe ervaring hebben met het maken van websites.

Het is moeilijk om uit al deze verschillende opties de juiste keuze te maken. Toch is het wel zeer belangrijk om een goed webdesign bureau uit te kiezen. Kies je het juiste bedrijf om mee samen te werken, dan zal je investering in een website veel meer opbrengen.

Prijs en kwaliteit

Het is niet slim om bij het kiezen van een webdesign bureau alleen op de prijs te letten. Hier zit enorm veel verschil in en het is daarom mogelijk dat je prijzen gequoteerd krijgt die vele honderden euro’s uit elkaar liggen. Bij het maken van je keuze, moet je daarom de juiste combinatie tussen prijs en kwaliteit vinden. Het gaat te ver om te zeggen dat je altijd krijgt waarvoor je betaalt. Het is namelijk best mogelijk dat iemand die een lagere prijs quote best een goede kwaliteit website kan afleveren. Het web design moet in ieder geval aan een aantal voorwaarden voldoen.

Design gericht op conversies

conversieEen website moet er niet alleen maar mooi uitzien. Het design moet ook gericht zijn op conversies. De website is immers niet een kunstwerk waar mensen alleen maar naar willen kijken. Het is ook de bedoeling dat er bijvoorbeeld verkopen of nieuwe klanten gerealiseerd worden. Hier moet rekening mee gehouden worden door het webdesign bureau. Zij moeten nadenken hoe een bezoeker ertoe bewogen kan worden om tot een nieuwe klant geconverteerd te worden.

Voor bezoekers en Google

Hoewel het converteren van een bezoeker naar een klant een van de belangrijkste vereisten is van een website, moet een webdesign bureau ook denken aan hoe de bezoekers de website kunnen vinden. Een manier om dit te doen die zeker niet vergeten mag worden is bezoekers via Google aantrekken. De website moet daarom niet alleen voor bezoekers, maar ook voor Google gemaakt worden. De bot van de zoekmachine moet precies weten wat er wordt aangeboden en de website hoog in de zoekresultaten ranken.